Monday 1 June 2015

BIDANG PELANCONGAN


Bidang pelancongan di Malaysia telah berkembang pesat secara mendadak. Terdapat beberapa faktor yang mendorong pembangunan Malaysia dari segi pelancongan seperti kepelbagaian budaya, adat resam, makanan, kraf tangan dan pembangunan.

Kraf Tangan 


Kraftangan dihasilkan oleh pelbagai pusat di seluruh Malaysia. Antaranya ialah kampung budaya sarawak, central market dan pelbagainya.




Pembangunan



Pembangunan mempunyai makna yang pelbagai yang boleh diibaratkan sebagai satu ungkapan yang universal. Antara contoh pembangunan yang terdapat di Malaysia ialah KLCC, KL tower dan legoland.



Budaya    


Malaysia terkenal dengan kepelbagaian kaum. Antaranya ialah kaum Melayu, kaum India, kaum China dan lain-lain. Setiap kaum mempunyai adat resam, budaya, tarian dan pakaian tradisional yang berbeza.          



Makanan 



Malaysia terdiri daripada pelbagai bangsa dan budaya. Malaysia kaya dengan pelbagai jenis makanan yang sungguh enak. Makanan masyarakat berbilang kaum merupakan salah satu perkara yang telah menyatukan rakyat Malaysia sekali gus membangunkan industri pelancongan.
           

No comments:

Post a Comment